Antonio Casado da Rocha Atzera
Islandiera ikasten
Esku ezkerraz
El arte de caminar : tras los pasos de Henry D. Thoreau : walking, un manifiesto inspirador
Cine y medicina en el final de la vida
Alivio de las situaciones difíciles y del sufrimiento en la terminalidad
Confesiones de un médico : un ensayo filosófico
Bioética para legos : una introducción a la ética asistencial
17ª Semana de Ética y Filosofía Política : Congreso Internacional de la Asociación Española de Ética y Filosofía Política (AEEFP), celebrado en San Sebastián del 1-3 de junio de 2011
Quién me mandaría a mí
Textos escollits
Itoiz : del deber de la desobediencia civil al ecosabotaje
Una casa en Walden : sobre Thoreau y cultura contemporánea
El arte de caminar : walking, un manifiesto inspirador
Thoreau : biografía esencial
Escribir : una antología
Escribir : (una antología)
Antonoi Casadorekin Solasean
Aurreskuaren apologia
AURRESKUAREN APOLOGIA
No hay baile más ridículo para un hombre solo que el sirtaki griego, si exceptuamos probablemente el aurresku vasco.
(Javier Marías)
Hobea litzateke
(Lady Chatterleyren maitaleak dioenez)
gizonek dantza zaharrak biluzik
edo praka estu gorriz jantzita
egingo balituzte.
Aurreskuarekiko zalantzak ditut,
txapela buruan eta diruaren truke
egun euritsu batez
ezkonberrien aurrean,
banderaz estalitako
hilkutxaren edota
segizioaren aurrean
hemen dantzatzen dugunarekiko.
Plazera,
plazera baldin badago,
ikuste hutsean datza
dantzariaren aurpegian baino,
irri imintziorik ez
ezta zirrara azaltzerik ere.
Ez baita zirikatze bat
ohore ematekoa baizik.
Feudal eta dotore ari da
X edo K hizkien antzera
oin puntaz borobiltxoak marrazten,
arrain legez aurrera egiten,
ezinezko goieretan hanka altxatzen.
Neska-mutil lotsatia bailitzan,
adierazteko beste
modurik ez dakiena
saltoka eta geldirik ez bada
bere agur simetriko konplexua,
poesia bezain errepikakor
eta funtsezkoa den erritualean,
dantzariak
ikuslea bera altxatzen du
bizitza bezain motza
eta barregarria
den hegaldi honetan
oholtzaren gainera
lurreratu baino lehen.
Jorge Riechmanni entzun nion
JORGE RIECHMANNI ENTZUN NION
Chillidak marrazteko esku ona zuela.
Hori bazekiela.
Entzun nion
behin batean Chillida ohartu zela
gauzak sakon-sakon egiteko bidea
ixten ziola erraztasunak.
Bere eskuaren samurtasunak,
hain zuzen ere: esku azkar horrek
ez ziola laguntzen,
oztopatu baizik.
Gau horretan bertan hautatu zuen
(erabakigarria izan zen gau horretan)
bere bizitza jarriko zuela
apainketa hutsalaren, artea ez denaren
aurka, ezkerreko eskuz
egingo zituela
bere marrazkiak handik aurrera.